دیدبان

تصاویر/ آیا ایران این تانک روسی را می‌خرد؟

تصاویر/ آیا ایران این تانک روسی را می‌خرد؟

دیدبان:  تانک‌ها یکی از ادوات مهم نظامی هستند که در جنگ زمینی کاربرد ویژه‌ای دارند و می‌توانند یک نبرد پیروز را رقم بزنند و نیروهای مهاجم یا مدافع را به موفقیت برسانند. 

**توانایی تولید تانک در نیروهای مسلح

طراحی و تولید تانک در نمونه‌های مختلف مورد توجه یگان‌های رزهی نیروهای مسلح بوده که در این پروسه تانک‌های "سبلان"،  "صمصام"،  "ذوالفقار"، "مبارز"،  "جیفتن مدرن"  و ...  ساخته  شده  است.

اما مدتی است که در فضای رسانه‌ای و مجازی و به خصوص پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی، فروش تجهیزات پیشرفته دفاعی همچون تانک "تی 90  " (T 90 Tank)" به جمهوری اسلامی ایران مطرح شده که البته امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در این زمینه سخنانی را مطرح کرده است.

"امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان " فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص خرید تسلیحات از کشورهای دیگر در دوران پسابرجام، گفت: خرید "تانک T90 " و "هواپیمای سوخو 30 " تاکنون مطرح شده است. 

وی ادامه داد: ما برای ارتقای ظرفیت‌های دفاعی خود از همه امکانات جهانی استفاده می‌کنیم و  ما بحث خرید این تانک را در ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرده‌ایم و خرید T90 هیچ ارتباطی به قطعنامه 3090  ندارد و‌ آمریکایی‌ها مثل همیشه یاوه‌گویی می‌کنند.

 

آیا ایران تانک

آیا ایران تانک

 

 

امیر پوردستان با اشاره به تجهیزات نوسازی شده نیروی زمینی گفت: ما در فضای تحریم شدیدی قرار داریم و وظیفه داریم برای مقابله با این فضا از درون بجوشیم. ما عمده سلاح‌های خود مثل بالگرد، تانک ونفربرها را بهینه سازی کردیم، همچنین ما در حوزه مهمات 100 درصد نیازمندی خود را در داخل تولید می‌کنیم، اقتصاد مقاومتی به ما حکم می‌کند تا موانع و مشکلات خود را با دست خود حل کنیم.

 

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس